کود فروت ست موبورسین استفاده شده در باغ پسته موجب خراب محصولات باغ شد

در مطالعه ای که در مناطقی با بارندگی زیاد انجام شد، مصرف تصادفی کود فروت ست موبورسین در فصل بهار نتایج خوبی را در مدت زمان کوتاهی نشان داد.

این امر امکان از دست دادن نیتروژن نیترات کودها (و همچنین نیترات های تشکیل شده در طی نیتریفیکاسیون آمونیوم، فرم های آمونیاکی کودهای نیتروژنی و اوره) به دلیل شستشو و مهاجرت از لایه ریشه خاک را محدود می کند.

در خاکهای رسی سنگین در مناطقی که بارندگی محدود در دوره پاییز و زمستان وجود دارد، می توان از کودهای آمونیومی و آمونیاکی استفاده کرد.

رطوبت خاک کودها باید به گونه ای در خاک قرار داده شوند که در لایه خاک مرطوب در منطقه فعالیت فعال سیستم ریشه گیاه (15-25 سانتی متر) قرار گیرند.

کود

زیرا با استفاده کم عمق از کودها و با کاربرد سطحی بدون پر کردن (0) -5 سانتی متر) در لایه خشک شده بالایی خاک بالای سیستم ریشه گیاهان قرار می گیرند و اثر مورد انتظار را نمی دهند.

علاوه بر این، باید بدانید که کودهای معدنی اعمال شده به خاک می توانند در محل مصرف خود (تخم گذاری) باقی بمانند و در جهات مختلف حرکت کنند.

مواد مغذی معمولاً با آب در خاک حرکت می کنند و حرکت آنها هم تحت تأثیر خواص خاک و هم ماهیت خود کودها است.

بنابراین، در خاک های رسی سنگین و لومی، کودها بسیار کندتر از خاک های شنی سبک حرکت می کنند، بنابراین، در مورد دوم، احتمال شستشوی مواد مغذی فراتر از لایه ریشه وجود دارد.

با توجه به این موضوع، خاک های رسی کمتر از خاک های شنی کوددهی می شوند، در حالی که از حداکثر دوز توصیه شده استفاده می شود.

خاک های سبک اغلب کوددهی می شوند، اما در دوزهای کمتر، یعنی همان دوز کود در خاک های رسی در یک زمان و در خاک های شنی در دو یا سه دوز استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.