کشف کنسرو نخود فرنگی خانگی در زیر خاک

بر اساس گزارش های اولیه در مورد هنر کنسرو کردن، نخود فرنگی جزو اولین سبزیجاتی بود که به این روش نگهداری شد و بعدها جزو اولین سبزیجاتی بود که وارد تجارت کنسرو شد.

بنابراین می توان گفت که کنسرو نخود فرنگی خانگی به قدمت صنعت کنسروسازی است. در ابتدا از این فرآیند فقط برای نگهداری میوه‌ها و سبزیجات انتخابی استفاده می‌شد که نگهداری آنها در حالت تازه بسیار دشوار بود، زیرا هزینه بطری‌های شیشه‌ای و کوزه‌های سفالی مانع استفاده از آن‌ها برای محصولات ارزان‌تر می‌شد. پس از اختراع قوطی حلبی، با کاهش هزینه، نخود فرنگی به یکی از مهم ترین اقلام بسته بندی شده تبدیل شد.

صنعت کنسرو نخود در این کشور در بالتیمور در دهه پنجاه آغاز شد. تقاضای فوری برای این محصول وجود داشت و در نتیجه تقریباً در هر کارخانه مقداری بسته بندی انجام شد. نخودها را به شکل باغی پرورش می دادند و با دست چیده و غلاف می کردند: اما کار مورد نیاز آنقدر زیاد بود که خروجی آن کم و قیمت بالا بود.

کنسرو

روش‌های مورد استفاده در جزئیات اساسی با روش‌هایی که در تهیه نخود تازه در آشپزخانه دنبال می‌شوند، تفاوتی نداشت. تقاضا همچنان رو به افزایش بود، اما کل تولید تمام کارخانه های اولیه با تولید یک کارخانه کوچک مدرن برابری نمی کرد.

اولین وسیله صرفه جویی در کار با اهمیت در کنسرو کردن نخود، دستگاه غلاف بود که توسط مادام فور در فرانسه در سال 1883 اختراع شد. این دستگاه در La Nature، پاریس توضیح داده شد. آوریل 1885 و ترجمه ای همراه با تصاویر در مجله علمی آمریکایی ژوئن جی 1885 منتشر شد.

این اختراع عملاً در این کشور در سال 1889 تکرار شد. با استفاده از دستگاه غلاف یک نفر می توانست کار صدها یا بیشتر را در حذف انجام دهد. نخود از غلاف ilif، بنابراین کنسرو کردن مقادیر بسیار بیشتری را ممکن می کند. دستگاه غلاف آمریکایی بهبود یافت و در سال 1893 به عنوان یک ماشین انگور به ثبت رسید.

پس از این اختراع، دیگر نیازی به چیدن غلاف از انگورهای مزرعه نبود: گیاهان را می‌توان درو کرد، با واگن به داخل برد، و نخودها را از غلاف و انگور در یک عملیات جدا کرد. کل صنعت کنسرو نخود با این اختراع تغییر کرد.

عملاً تمام نخودهای کنسرو شده در این کشور از طریق این ماشین‌های تاک گذرانده می‌شوند، به طوری که استفاده از آن‌ها عملاً رشد نخود فرنگی را در تکه‌های کوچک تغییر داده است. کشت مزارع بزرگ که توسط ماشین بریده می شود. تاک کوب همان رابطه ای را با دست چینی در صنعت کنسرو نخود دارد که ماشین کوبنده در خرمنکوبی گندم با شپشک انجام می دهد.