فردی که با شیلنگ صنعتی هیدرولیک خانه خود را تخریب کرد

شیلنگ صنعتی هیدرولیک آتش نشانی شلنگی پرفشار است که آب را به آتش می برد تا آن را خاموش کند. این یک قطعه ضروری از تجهیزات آتش نشانی است که برای حمل آب از یک ماشین آتش نشانی ضروری است. طراحی امروزی در طول قرن ها اطفاء حریق اصلاح شده است.

قبل از اختراع شلنگ آتش نشانی، از نازل های ثابت در ماشین های آتش نشانی استفاده می شد. در قرن شانزدهم، برادران وان در هایدن، اهل هلند، متوجه شدند که اگر نوارهای چرمی را به هم بچسبانند، می‌توانند لوله شلنگی تولید کنند. این باعث می شود که جت آب از یک ماشین آتش نشانی به یک ساختمان در حال سوختن نزدیک تر شود. آنها این ایده را فروختند و این روش جدید آتش نشانی در سراسر اروپا گسترش یافت.

دو نوع اصلی شیلنگ وجود دارد، شلنگ تحویل و شلنگ مکش. طول شیلنگ با استفاده از کوپلینگ به هم متصل می شود.

شلنگ تحویل
شلنگ تحویل به تامین آب تحت فشار کمک می کند. فشار باعث می شود آبی که از نازل در انتهای شیلنگ به بیرون پرتاب می شود به آتش برسد. همچنین به سرعت آب زیادی برای خاموش کردن آن در سریع ترین زمان ممکن فراهم می کند.

شیلنگ
شلنگ چرمی
اولین شلنگ استفاده شده از چرم بود. به دلیل وزن زیاد در طول های کوتاه ساخته می شد. برای انعطاف پذیری و جلوگیری از ترک خوردن آن باید روغن کاری می شد و این کار دست زدن به آن را دشوار می کرد. لوله خرطومی در تمام طول آن مسی پرچ شده بود و ضد آب نبود و اغلب نشتی داشت.

شلنگ کتان (بافته شده).
به دنبال چرم شلنگ کتان (بافته شده) آمد. مواد مختلفی به صورت تجربی مورد استفاده قرار گرفت، اما کتان، که به عنوان بذر کتان نیز شناخته می‌شود، به ماده استاندارد مورد استفاده تبدیل شد و برای اولین بار در سال 1850 در اسکاتلند تولید شد. هنگام استفاده، شلنگ بدون آستر در ابتدا نشت می‌کند، اما با اشباع شدن پارچه از آب، نخ‌های پارچه متورم می شود و شلنگ تقریباً ضد آب می شود.

پس از استفاده، این شیلنگ ها باید برای خشک کردن آویزان می شدند و ایستگاه های آتش نشانی دارای برج های خشک کن شیلنگ بودند. آنها تعمیر و نگهداری بسیار بالایی داشتند و این باعث ایجاد مشکلاتی در طول جنگ جهانی دوم شد که آتش سوزی ها مداوم بود.

شلنگ روکش لاستیکی
برای غلبه بر مشکل نشت و متعاقب آن آسیب احتمالی آب، شلنگ لاستیکی در قرن نوزدهم ساخته شد. این شلنگ بدون آستر حجیم تر و سنگین تر بود.

شیلنگ لاستیکی مصنوعی
دو نوع از این شیلنگ تحویل وجود دارد، شلنگ آتش نشانی و لوله شیلنگ قرقره