سود 7میلیاردی با فروش چای جاسمین اصل در رستوران های بزرگ کشور

با چای لاغر شوید

چای سبز می تواند توده بدن و چربی را کاهش دهد  مطالعات in vitro و in vivo نشان داد که چای سبز و سیاه می توانند هضم چربی های رژیم غذایی را مهار کنند.

در حال حاضر سه مکانیسم اصلی مورد بحث قرار گرفته است:

کاهش جذب لیپیدها و پروتئین ها در روده، کاهش دریافت کالری.
فعال سازی پروتئین کیناز فعال شده با AMP توسط پلی فنل های زیستی موجود در کبد، ماهیچه های اسکلتی و بافت چربی پروتئین کیناز فعال شده با AMP باعث کاهش گلوکونئوژنز و سنتز اسیدهای چرب و افزایش کاتابولیسم می شود که می تواند منجر به کاهش وزن بدن و سندرم متابولیک شود.
هم افزایی بین کافئین و پلی فنل ها می تواند تحریک سمپاتیک ترموژنز را طولانی کند کافئین همچنین باعث افزایش چربی سوزی می شود
تعدادی از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده، نقش چای جاسمین اصل را در کاهش وزن ارزیابی کردند با توجه به بررسی کاکرین در سال 2012، از آنجایی که کاهش وزن اندک بود، اهمیت بالینی تا کنون مشکوک بوده است.

چای

پلی فنول های موجود در چای می توانند از جذب مواد دارویی جلوگیری کنند. مثلا آهن محکم بسته شده است. در نتیجه، به جای ورود به جریان خون از طریق دیواره روده، به طور فزاینده ای دفع می شود.

بنابراین افرادی که مکمل آهن خود را همراه با صبحانه مصرف می کنند باید حداقل دو ساعت قبل و بعد از مصرف چای از نوشیدن چای خودداری کنند.

بیشتر اطلاعات موجود در ادبیات را می توان در مورد تعامل بین چای سبز و سیتواستاتیک در مطالعات پیش بالینی یافت کاتچین های چای سبز، به ویژه EGCG، با پیشگیری و درمان تومور مرتبط است.

EGCG می‌تواند اثر شیمی‌درمانی‌های تثبیت‌شده، به‌عنوان مثال با 5-FU (5-fluorouracil)، سیس پلاتین، دانوروبیسین یا دوکسوروبیسین را از طریق اثرات افزودنی یا هم افزایی افزایش دهد و عوارض جانبی را کاهش دهد. تحقیقات بیشتر، به ویژه در سطح بالینی، برای تعیین نقش احتمالی EGCG به عنوان یک کمکی در درمان تومور مورد نیاز است.