سرکه دست چین و عواقب مصرف بیش از حد آن

کاهش وزن متوسطی که پس از قطع مصرف ادامه پیدا نمی کند
یک کارآزمایی بالینی در سال 2009 با 175 ژاپنی چاق انجام شد شرکت کنندگان هر روز یک نوشیدنی بدون سرکه برای گروه اول مصرف کردند که حاوی 15 میلی لیتر (یعنی 750 میلی گرم اسید استیک) برای یک دوم یا 30 میلی لیتر (1500 میلی گرم اسید استیک) برای گروه سوم بود درمان به مدت 12 هفته پیگیری شد.

در پایان این دوره، افرادی که این نوشیدنی را بدون سرکه مصرف کردند، به طور متوسط ​​400 گرم مصرف کردند از سوی دیگر، کاهش دور کمر و کاهش وزن در سایر شرکت‌کنندگان که سرکه سیب مصرف می‌کردند نشان داده شد.

او با کمترین دوز سرکه دست چین به طور متوسط ​​به 1.2 کیلوگرم و با قوی ترین 1.9 کیلوگرم رسید اما این نتایج پایدار نبود چهار هفته پس از پایان مطالعه، بازگشت به وضعیت اولیه مشاهده شد که نشان می دهد مصرف سرکه باید طولانی شود تا همچنان از آن بهره مند شوید.

سرکه سیب ممکن است اثرات یک رژیم غذایی با کالری محدود را تقویت کند
یک کارآزمایی بالینی جدیدتر که در سال 2018 منتشر شد، همچنین به نفع سرکه به عنوان بخشی از رژیم لاغری استدلال می کند 39 شرکت کننده در این مطالعه، با BMI بین 27 تا 40، به مدت 12 هفته رژیم غذایی با کمبود کالری 250 کیلوکالری در روز را دنبال کردند برای بخشی از گروه با مصرف 30 میلی‌لیتر سرکه که به دو نوبت در طول ناهار و شام تقسیم می‌شد، همراه شد.

ترکیب این دو رویکرد منجر به کاهش وزن بیشتر نسبت به محدودیت کالری به تنهایی شد: 4 کیلوگرم در مورد اول در مقابل 2.3 کیلوگرم به طور متوسط ​​در مورد دوم سطح تری گلیسیرید و اشتها نیز در شرکت‌کنندگانی که سرکه دریافت کردند، به‌طور چشمگیری کاهش یافت مصرف انرژی آنها نسبت به شروع مطالعه کاهش یافته است، به ویژه با کاهش مصرف اسیدهای چرب اشباع، چربی های موجود در گوشت یا کره