خاک پوششی قارچ ملارد در شهر ملایر تولید می شود

کودهای زیست محیطی جایگزین

انتخاب کودها از نظر احترام به خاک و زندگی گیاهی تعیین کننده است محصولاتی که خاک آنها حاوی کودهای شیمیایی است، کار تهویه خاک و موجودات خاک را ضعیف می کند.

 برای افزایش تحریک میکروارگانیسم های خاک پوششی قارچ ملارد، کود باید منشاء طبیعی داشته باشد. به همین دلیل، ترکیبات بومی آن توسط خاک و سپس توسط گیاهان شناخته شده و بهتر جذب می شود. 

کودها علاوه بر فسفر، پتاسیم و نیتروژن باید حاوی مواد مغذی باشند که نیازهای خاص محصول را برآورده کند از جمله این مواد مغذی: ریز مغذی ها (بور، روی، سلنیوم و غیره) و درشت مغذی ها (کلسیم، منیزیم و غیره).

محصولات زراعی در خاکهایی که دارای حیات بیولوژیکی فعال و حفظ شده هستند، محصولاتی هستند که عملکرد آنها پتانسیل بالایی برای رشد دارند چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت، محصول افزایش می یابد زیرا خاک حاوی مواد مغذی حاصلخیز است. 

بنابراین تا زمانی که حاصلخیزی خاک حفظ شود، کوددهی خاک برای عملکرد پایدار بیش از هر زمان دیگری امکان پذیر است.

لهستان توسط خاک های سبک که با pH پایین و مقدار کمی مواد مغذی مشخص می شود، غالب است علاوه بر این، در چنین موقعیت هایی، عناصر به راحتی شسته می شوند، بنابراین برای تامین موثر مزارع با آنها، باید کود مناسب را انتخاب کرد سازگار با شرایط خاک های سبک این به طور مستقیم به کیفیت و کمیت پولونیوم به دست آمده تبدیل می شود.
خاک های سبک در شرایط کشاورزی لهستان، نزدیک به 50 درصد از کل سایت های کشت شده در این کشور را تشکیل می دهند آرتور کوموروفسکی، مشاور کشاورزی الویتا، تخمین می‌زند که این زمین‌های زراعی هستند که به دلیل ساختارشان، یعنی توزیع اندازه ذرات ذرات تشکیل‌دهنده‌شان، از نظر حفظ کوددهی که برای کاشت استفاده می‌شود، ناپایدار می‌شوند.

بنابراین برای این نوع موقعیت ها باید در استفاده از کودهای قبل از کاشت رویکرد مناسب در نظر گرفته شود متخصص اضافه می کند.

گیاهانی که در پاییز کاشته می شوند، مانند غلات، نسبت به رشد بهاره، توده سبز نسبتا کمی تولید می کنند با این وجود، آنها برای زمستان گذرانی مناسب نیاز به ایجاد یک سیستم ریشه قوی دارند.