جوان سیزده ساله که با فروختن پیاز سرخ شده عسلی پولدار شد

آلرژی به پیاز نادر است، اما برخی افراد به پیاز حساسیت دارند. در نتیجه، کسانی که آلرژی دارند ممکن است مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر دل و باد را تجربه کنند. پیاز سرخ شده عسلی حاوی FODMAPs، نوعی کربوهیدرات و فیبر است که برخی افراد معتقدند دستگاه گوارش آنها نمی تواند آن را تحمل کند.

پیازهای گلوب باید تمیز و سفت و دارای پوست خشک و صاف باشند. از پیازهایی با ساقه بذر توسعه یافته و پیازهایی که علائم پوسیدگی دارند خودداری کنید.

پیازها را باید در دمای اتاق، دور از نور روشن و در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید. آنهایی که طعم تندتری دارند، مانند پیاز زرد، بیشتر از آنهایی که طعم شیرین‌تری دارند، مانند پیاز سفید، ماندگاری دارند، زیرا ترکیباتی که طعم تند ایجاد می‌کنند، نگهدارنده‌های طبیعی هستند.

پیاز

همه پیازها باید دور از سیب زمینی نگهداری شوند، زیرا رطوبت و گاز اتیلن خود را جذب می کنند و باعث می شوند سیب زمینی راحت تر فاسد شود. پیاز پخته شده را در کاسه یا ظرف فلزی نگهداری نکنید، زیرا باعث تغییر رنگ آن می شود. یخ زدن پیازهای خرد شده باعث می‌شود تا بیشتر طعم خود را از دست بدهند.

ترکیب آلیل سولفات که با قرار گرفتن سلول های پاره شده پیاز در معرض هوا تولید می شود، مسئول تولید اشک است. برای کاهش تولید این ترکیب، پیازها را قبل از برش به مدت 30 دقیقه سرد کنید تا فعالیت آنزیم کاهش یابد.

کری تورنس یک متخصص تغذیه (MBANT) با مدرک تحصیلات تکمیلی در تغذیه شخصی و تغذیه درمانی است. او عضو انجمن بریتانیا برای تغذیه و شیوه زندگی پزشکی (BANT) و عضو انجمن نویسندگان غذا است. در طول 15 سال گذشته، او در تعدادی از نشریات تغذیه و آشپزی از جمله BBC Good Food نویسنده مشارکت داشته است.

جو لوین یک متخصص تغذیه (RNutr) در انجمن تغذیه با تخصص در بهداشت عمومی است. او را در توییتر @nutri_jo دنبال کنید.

تمام محتوای بهداشتی در bbcgoodfood.com فقط برای اطلاعات عمومی ارائه شده است و نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی پزشک خود یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی تلقی شود. اگر در مورد سلامت عمومی خود نگرانی دارید، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی محلی خود تماس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر شرایط و ضوابط وب سایت ما را ببینید.