تهیه نایلون یکبار مصرف از عصاره سنگ زئولیت

آلودگی پلاستیک بر محیط زیست دریایی و جوامع انسانی تأثیر می گذارد به ویژه، جوامع آسیب پذیر به طور نامتناسبی پیامدهای تخریب محیط زیست ناشی از آلودگی پلاستیکی، از تولید تا زباله را متحمل می شوند.

بحث در مورد این موضوع به ندرت به این اثرات منفی به طور خاص از طریق دریچه عدالت زیست محیطی نگاه کرده است.

استفاده از نایلون یکبار مصرف برای بسته بندی های طولانی فریزری اصلا توصیه نمی شود

از استخراج نفت تا دفع پلاستیک، سه تأثیر خارجی اصلی وجود دارد: تخریب اکوسیستم به دلیل نشت، به ویژه در محیط دریایی انتشار سوخت های فسیلی و مواد سمی ناشی از تولید و سوزاندن مواد دفع شده؛ و اثرات بهداشتی و زیست محیطی (از جمله از دست دادن تنوع زیستی).

زباله‌های پلاستیکی نه تنها معیشت افرادی را که برای کار به منابع دریایی وابسته هستند، تهدید می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به انبوهی از مشکلات سلامتی برای افرادی شود که صدف‌های آلوده به میکرو و نانو پلاستیک‌های سمی مصرف می‌کنند.

چالش زباله های پلاستیکی که با همه گیری کووید-19 تشدید شده است، بخش مهمی از بحران جهانی آلودگی است که همراه با از دست دادن تنوع زیستی و تغییرات آب و هوایی، نشان دهنده یک وضعیت اضطراری سه گانه سیاره ای است که باید از طریق آن برطرف شود تغییرات عظیم در نحوه استفاده بشر از منابع زمین.

اینگر اندرسن، مدیر اجرایی UNEP گفت: «عدالت زیست‌محیطی به معنای آموزش دادن به کسانی است که در خط مقدم آلودگی پلاستیکی هستند در مورد خطرات آن، از جمله آنها در تصمیم‌گیری درباره تولید، استفاده و دفع آن، و اطمینان از دسترسی آنها به یک سیستم قضایی معتبر.»

موارد بی عدالتی زیست محیطی در مورد پلاستیک از جنگل زدایی و جابجایی مردم بومی تا ایجاد راه برای استخراج نفت تا آلودگی آب آشامیدنی توسط مایعات و فاضلاب می باشد.