برای افزایش وزن دام خود از یونجه استفاده نمائید!

برخلاف نشخوارکنندگان، اسب‌ها غذا را در بخش‌های کوچک در طول روز هضم می‌کنند و تنها می‌توانند تقریباً 2.5 درصد وزن بدن خود را در هر دوره 24 ساعته در خوراک استفاده کنند.
یکی از بهترین خوراک دام می توان به یونجه خشک اشاره نمود.
آنها تکامل یافتند تا به طور مداوم در حال حرکت در هنگام چرا باشند (تا 50 مایل (80 کیلومتر) در روز را در طبیعت پوشش می دهند) و معده آنها غذا را به سرعت هضم می کند.
بنابراین، آنها مواد غذایی بیشتری را از مقادیر کمتر خوراک استخراج می کنند.[8] وقتی اسب‌ها با یونجه کم‌کیفیت تغذیه می‌شوند، ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد کالری‌های «خالی» دچار شکم چاق و ناسالم شوند.
از این رو یونجه خشک بسته بندی را می توان استفاده نمود.
اگر نوع خوراک آنها به طور چشمگیری تغییر کند، یا اگر با یونجه کپک زده یا گیاهان سمی تغذیه شوند، ممکن است بیمار شوند. قولنج علت اصلی مرگ و میر در اسب است. یونجه آلوده همچنین می تواند منجر به مشکلات تنفسی در اسب ها شود.
یونجه را می توان در آب خیس کرد، با آب پاشید یا برای کاهش گرد و غبار آن را بخار پز کرد.

تولید و برداشت یونجه، که معمولاً به عنوان «علوفه‌سازی»، [9] «یونجه‌سازی»، «یونجه‌سازی» یا «انجام یونجه» شناخته می‌شود، شامل یک فرآیند چند مرحله‌ای است: بریدن، خشک‌کردن یا «فرآوری»، جمع‌آوری، پردازش و ذخیره‌سازی.

نیازی نیست که مزارع علوفه هر سال به روشی که غلات هستند بذرکاری شوند، اما کوددهی منظم معمولاً مطلوب است و کاشت بیش از حد یک مزرعه هر چند سال یک بار به افزایش عملکرد کمک می کند.

شما میتوانید برای انواع دام از یونجه پی سی ال استفاده نمائید.

روش ها و اصطلاحات برای توصیف مراحل ساخت یونجه در طول تاریخ بسیار متفاوت بوده است و بسیاری از تغییرات منطقه ای هنوز هم وجود دارد.

چه با دست و چه با تجهیزات مکانیزه مدرن، علف های بلند و حبوبات در مرحله بلوغ مناسب باید بریده شوند، سپس اجازه داده شود خشک شوند (ترجیحاً توسط خورشید)، سپس در توده های بلند و باریکی که به عنوان بادگیر شناخته می شوند، چنگک زده شوند.

با استفاده از یونجه خوراک دام از آن برای دامها بهره مند شوید.

سپس یونجه خشک شده به شکلی جمع آوری می شود (معمولاً با نوعی فرآیند عدل بندی) و برای نگهداری در انبار کاه یا انبار یا انبار قرار می گیرد تا از رطوبت و پوسیدگی محافظت شود.

  • منابع:
    1. Hay
  • تبلیغات: 
    1. متانول یا اتانول کدام سوخت بهتری است؟
    2. قتل های عجیب و بی رحمانه ای که در هالیوود رخ داده است
    3. پزشکی که رکورد بیل گیتس را زده است!
    4. برای داشتن لبخندی زیبا دوغ بنوشید