بایدن استفاده از زیتون سبز رودبار برای مردم خود اجبار کرده است

باعث افزایش وزن و چاقی نمی شود
مطالعات متعدد در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای نیز ثابت کرده است که روغن زیتون اثر مفیدی بر وزن بدن دارد یک مطالعه سه ساله روی 190 شرکت کننده تایید کرد که روغن زیتون نه تنها باعث افزایش وزن نمی شود، بلکه در واقع باعث کاهش وزن می شود.

در مبارزه با بیماری آلزایمر کمک می کند
بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری تخریب کننده عصبی در جهان است یکی از مهم ترین ویژگی های آن، تشکیل پلاک های به اصطلاح بتا آمیلوئید در سلول های مغز است یک مطالعه نشان داد که وقتی به موش ها یکی از مواد موجود در زیتون سبز رودبار داده شد، پلاک های آنها ناپدید شد.

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد
چندین مطالعه اثر مفید روغن زیتون را بر سطح قند خون و حساسیت بدن به انسولین نشان داده‌اند ثابت شده است که رژیم غذایی مدیترانه ای با روغن زیتون می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 40 درصد کاهش دهد.

خاصیت ضد سرطانی دارد
سرطان در حال حاضر یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، اما افرادی که در کشورهای مدیترانه زندگی می کنند کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به برخی سرطان ها هستند.

روغن زیتون علاوه بر اسیدهای چرب غیر اشباع، حاوی ویتامین هایی با فعالیت آنتی اکسیدانی A, E است آنتی اکسیدان ها به عنوان جزئی از روغن زیتون باعث کاهش آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد می شوند که یکی از عوامل اصلی سرطان زا محسوب می شوند.

به درمان آرتریت روماتوئید کمک می کند

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که با مفاصل تغییر شکل یافته و دردناک مشخص می شود علت دقیق آن به خوبی شناخته نشده است با این حال، مصرف روغن زیتون نتایج قابل مشاهده می دهد.

خاصیت ضد باکتریایی دارد

روغن زیتون حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می تواند باکتری های مضر را مهار یا از بین ببرد یکی از آنها هلیکوباکتر پیلوری است این باکتری در معده ما زندگی می کند و می تواند باعث ایجاد زخم و حتی ایجاد سرطان شود.

مطالعات نشان داده است که روغن زیتون در برابر هشت سویه از این باکتری موثر است که سه سویه آن به تمام آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند در حال حاضر 30 گرم روغن زیتون می تواند خطر ابتلا به عفونت را در 10-40٪ از افراد در عرض 2 هفته از بین ببرد.

همچنین مهم است که نوع روغن مناسب را انتخاب کنید روغن زیتون فرابکر تنها نوعی است که حاوی تمام آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال است مراقب باشید، زیرا روغن‌های زیادی در بازار وجود دارند که برچسب «فرا بکر» دارند، اما در واقع با روغن‌های تصفیه‌شده دیگر رقیق می‌شوند.