استفاده شوید خشک 1401 در مایع ظرفشویی

برگ های معطر شوید مانند یک گیاه معطر با کاربردهای بسیار متنوع رفتار می کنند، در حالی که از دانه های زیره مانند شوید به عنوان ادویه استفاده می شود.

شوید از خانواده جعفری است مربوط به رازیانه است، اما طعم زیره سیاه و رایحه لیمو با لمس ملایم آنیس همپوشانی دارد.

دانه های شوید خشک 1401 را می توان به عنوان جایگزینی برای دانه های زیره بخصوص نان چاودار و پوپرنیکل آلمانی به نان اضافه کرد.

سبزی شوید برای گراوادلاکس، یک غذای اسکاندیناویایی بر پایه ماهی قزل آلا دودی، و تزاتزیکی، سس خیار-ماست که در شرق مدیترانه رایج است، ضروری است در واقع، برگ های شوید یک چاشنی فوق العاده برای ماهی ها، به خصوص ماهی های روغنی، ظروف و سس های مبتنی بر خیار، و همچنین غذاهایی با ماست یا خامه ترش هستند.

دانه ها خشک و کامل هستند اما به راحتی خرد می شوند دانه های شوید را می توان برای مدت نامحدودی در صورتی که در ظرف دربسته و دور از نور مستقیم نگهداری شود نگهداری کرد.

سبزیجات شوید بسیار متنوع هستند بدی آن این است که وقتی خشک می شوند بیشتر طعم و عطر خود را از دست می دهند و حتی اگر برای مدت طولانی نگهداری شوند، حتی اگر در ظرف در بسته و در جای خشک و تاریک نگهداری شوند، بیشتر طعم و عطر خود را از دست می دهند. 

مطمئنا شوید خشک به عنوان یک درمان گاه به گاه خوب است، زیرا سبزی شوید تازه به راحتی پیدا می شود و به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری می شود.

از دانه های شوید در ترشی، کنسرو، سرکه و روغن های معطر، سوپ، آبگوشت، سس، کیک و نان استفاده می شود.

برگ ها کاربردهای بیشتری دارند و سس ها، پر کردن، ماهی، گوشت و سبزیجات را مزه دار می کنند همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آنها عمدتاً با ماهی روغنی، گوشت سفید، خیار، ماست و خامه ترش استفاده می شوند.