استفاده از نبات چوبی گیاهی پیرزن دیابتی را راهی بیمارستان کرد

نبات چوبی گیاهی می تواند حاوی انواع مختلفی از داروها باشد که می تواند آنتی بیوتیک، ضد سرفه، مسکن و بنابراین، در مورد دارویی مانند پاراستامول، این نوع فرمولاسیون به افزایش فراهمی زیستی آن کمک می کند و از متابولیسم گذر اول جلوگیری می کند.

از دیگر مزایای این فرم دوزی می‌توان به افزایش انطباق بیمار به‌ویژه اطفال، مناسب برای بیمارانی که مشکل بلع دارند، نیاز به زمان و هزینه کمتری برای تولید آن دارد و کاهش دفعات دوز برای بیمار به دلیل کاهش ضایعات دارو در متابولیسم.

با توجه به تمام این چالش ها و مزایای این فرم دارویی، ما مصمم شدیم که یک نبات چوبی دارویی موثر، مقرون به صرفه و کاربردی که حاوی پاراستامول به عنوان نمونه اولیه است، تولید و تولید کنیم.

بر اساس نتایج، ما قصد داریم چنین اشکال دارویی را با سایر داروهای رایج مورد استفاده در بیماران اطفال و سالمندان ایجاد کنیم.

نبات چوبی گیاهی

تا انطباق بیماران را بهبود ببخشیم و ممکن است این شکل دوز را در بازار فلسطین معرفی کنیم، زیرا بازار دارویی فلسطین فاقد چنین شکل دوزی است.

نبات چوبی 5 گرمی با روش حرارت دهی و انجماد تهیه شد.

پایه در یک بشر آماده شد و ساکارز در آب حل شد و در حالی که حرارت داده شد و در دمای 110 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه به هم زد، سپس شربت ذرت اضافه شد و هم زدن به مدت 30 دقیقه ادامه یافت، در حالی که دما تا 160 درجه سانتیگراد افزایش یافت.

ارزیابی خواص فیزیکی نبات چوبی دارویی برای پارامترهای زیر مورد ارزیابی قرار گرفت:

20 عدد  نبات چوبی گرفته شد و وزن آنها به صورت جداگانه اندازه گیری شد، سپس کل مقدار وزن شد و میانگین وزن محاسبه شد. وزن های فردی با میانگین وزن مقایسه می شود.

نمونه با استاندارد USP مطابقت دارد اگر بیش از دو نبات چوبی خارج از حد درصد نباشد و اگر هیچ نبات چوبی بیش از دو برابر حد درصد تفاوت نداشته باشد، این معیار مشابه شکل دوز قرص است.