استفاده از شوید خشک مرغوب در آش مادر بزرگ

این یک گیاه معطر با خواص فراوانی است که برای سلامتی ما بسیار مفید است در میان آنها می توان ویژگی های زیر را برجسته کرد:

دردهای معده را آرام و آرام می کند و همچنین به دلیل خواص ضد عفونی کننده به کاهش درد معده، تسریع هضم و توقف اسهال کمک می کند.
مبارزه با عفونت و سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل محتوای بالای ویتامین C.
به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و قدرت ادرارآور مهم به دفع سموم از بدن کمک می کند استفاده از شوید خشک مرغوب دردهای قاعدگی را تسکین می دهد.
مانند بسیاری از گیاهان معطر، خواص متعدد آن با عوارض جانبی ناشی از مصرف زیاد آن و موارد منع مصرف خاصی در موارد خاص سلامت همراه است. در لیست زیر خلاصه ای از مواردی را که بهتر است از مصرف آن پرهیز کنید جمع آوری کرده ایم:

در بیماران مبتلا به فشار خون پایین به شدت منع مصرف دارد.
در افرادی که از گاستریت و سایر آسیب شناسی های گوارشی مانند زخم یا سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند، توصیه نمی شود.
توصیه می شود آن دسته از خانم هایی که باردار یا شیرده هستند در مورد دوز مصرفی با پزشک خود مشورت کنند، زیرا این گیاه سقط جنین محسوب می شود و می تواند باعث زایمان زودرس نوزاد شود.


مصرف آن در افراد دیابتی توصیه نمی شود تا از خطر افت قند خون جلوگیری شود.
در افرادی که از بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون یا صرع رنج می برند.
موارد استفاده شوید در آشپزخانه
طعم کاملاً تازه و سیتریک دارد، با ته رنگ های علفی و شیرین این طعم مشخص، آن را به یک متحد وفادار در مورد چاشنی ماهی و گوشت سفید با طعم ملایم تبدیل می کند.

می توان آن را به شکل تازه مصرف کرد و به آماده سازی های مختلف آشپزی اضافه کرد یا به صورت دم کرده، آن را به عنوان یک دمنوش گیاهی گرم، پس از خشک شدن برگها آماده کنید.

اما اگر تشخیص آن آسان است، به خاطر نقش اصلی آن در دنیای ترشی هاست : کیست که تا به حال غوره های کوشر را با طعم خاص شوید و ادویه ها امتحان نکرده باشد؟ و این است که علیرغم اینکه گیاهی است که آب و هوای معتدل و مرطوب را ترجیح می دهد، بخش بزرگی از آنچه در اروپا مصرف می شود در آشپزخانه های شمالی این قاره است.