استفاده از سنگ آهن خام در ساخت موشک های جدید توسط کشور روسیه

دانستن اینکه سنگ آهن خام از چه سنگ معدنی به دست می آید یکی از رایج ترین سوالات در بین همه علاقه مندان به دنیای جذاب فلزات و ضایعات است.

در این پست می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اغلب مورد نیاز همه است، اما قبل از اینکه بدانیم آهن معدنی از چه چیزی به دست می‌آید و توضیح دهیم، بیایید ببینیم این فلز واقعا از چه چیزی تشکیل شده و چگونه استخراج و ساخته می‌شود.

سنگ آهن چیست؟ آهن یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی 26 است که در گروه 8 جدول تناوبی عناصر قرار دارد. با نماد Fe نشان داده می شود.

این یک فلز انتقالی است که خود را به عنوان چهارمین عنصر فراوان در پوسته زمین با 5٪ و به عنوان دومین فلز فراوان، تنها پس از آلومینیوم قرار داده است.

هسته زمین عمدتاً از آهن و نیکل به شکل فلزی تشکیل شده است.

سنگ آهن خام

خواص سنگ آهن : آهن فلزی خاکستری مایل به نقره ای است. به راحتی چکش خوار، بسیار سخت و متراکم است. این خاصیت مغناطیسی از خود نشان می دهد و در دمای اتاق و فشار اتمسفر، یک فلز فرومغناطیسی است.

این سنگین ترین عنصر روی سیاره است. اما در طبیعت نمی توان آن را در حالت خالص یافت، بلکه با فلزات و مواد معدنی دیگر ترکیب شده و آلیاژهایی ایجاد می کند.

همچنین با هدایت حرارتی بالا و هدایت الکتریکی کم مشخص می شود. این واقعیت توضیح می دهد که چرا استفاده از آن در ظروف آشپزخانه بسیار گسترده است اما در کابل ها و مدارها نه.

علاوه بر این، هنگامی که در معرض اکسیژن اتمسفر، هوای مرطوب یا دمای بالا قرار می گیرد، علائم اکسیداسیون را نشان می دهد. با خوردگی لایه های سطحی آنها به اکسید سنگ آهن تبدیل می شوند.

سنگ آهن از کدام سنگ معدن بدست می آمد؟
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سنگ آهن یک فلز است و بنابراین در طبیعت به صورت خالص یافت نمی شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که آهن از مواد معدنی مختلفی تشکیل شده است.